Etiketter

söndag 13 maj 2012

JAG HATAR SÅNA MÄNNISKOR

Nu tänker jag säga detta till dig, du får reagera hur mycket du vill men så här är det.
Jag hatar såna människor:
1. som försöker förstöra för alla andra. 
2. lägger sig i andras liv. 
3. som försöker spela duktig inför vuxna.
4. som är elak mot min lillebror.
 
det som gör mig arg är att man försöker förstöra för någon annan. jag kan bli så fruktansvärt arg och vill göra något åt det, speciellt om du förstör för en person som ALDRIG gjort något fel. varken mot dig eller ngn annan. du har ingen anledning att trycka ner den personen eftersom du själv är lika dålig.  DU har ingen anledning att förstöra för en person över huvudtaget. jag skiter fullständigt i vad han eller hon gjort mot dig för 20 år sen eller igår, det kvittar. det kvittar om du vill förstöra för en person bara för den var elak mot dej en gång eller fler, du har inte rätt till att göra det. OFY vad arg jag blir. vem VILL förstöra för någon annan. blä. 
samma sak med att lägga sig i andras liv. du har inte rätt att göra det om den inte ber dig att göra det. kvittar om ni är kompisar, det ända du ska göra är att älska personen och tala om vad du tycker och tänker, inte säga till eller snoka i någon annans liv. det kvittar om du är min bästa vän, en familjemedlem, eller bekant, så har du inte rätt, även om du säger det eller tycker det att du har det. du har inte rätt att snoka i mitt liv. mina päron därimot kan styra mig BARA för att jag bor under deras tak. men jag får väl välja själv om jag vill lyda mina föräldrar. visst? nu är det inte så att jag inte vill lyssna på dom, för det gör jag men ibland vill man testa något nytt och då ska man få ha rätt att göra det. men du har inte rätt att lägga dig i mitt liv eller någon annans liv. du behöver inte veta allt vad jag gör, säger, tycker och känner. upp till mig. fy jag hatar sånt som vill veta allt! lär er leva era liv och styr inte andras liv. låt dom göra fel om dom inte vill lyssna på dig, hata dom inte för det. 

eller personer i min ålder som försöker spela DUKTIG för vuxna och föräldrer, de får mig bara att spy. vågar du inte vara den du är? sluta fjäska och falska omkring. ingen mening med det. våga vara den du är, röker du? stå upp för det, dricker du? stå upp för det. hatar du kristna? stå upp för det. älskar du att skratta? stå upp för det. olaglig? stå upp för det ni vill göra och tycker om att göra/ vara.  ni fattar poängen, STÅ UPP FÖR DEN DU ÄR. va den du är i alla stunder, bland vuxna också. om dom inte accepterar dig för den du är så är det inte fel på dig utan de vuxna. de ska acceptera dig även om det kanske inte tycker om allt de du håller på med. och självklart så ska du lyssna på vuxna eftersom dom har mer erfarenhet och du måste självklart anpassa dig. du kanske tycker om att svära, stå upp för det men du kan anpassa dig i vilken miljö du är i. du behöver då inte ljuga för vuxna att du tycker det är FEL att svära, säg som du tycker och de vuxna ska acceptera det. jag hatar såna som fjäskar och spelar duktig och SAMTIDIGT förstöra för någon annan. nu ska jag ta ett exempel som får mig att må så fruktansvärt dåligt, DET kokar inom mig av ilska när sånt händer, och det är ofta. shit, vill bara slå ner dom. och det är när PERSONER trycker ner MIN lillebror. det kvittar vem det är och hur litet det är, jag mår dåligt av det och säger ifrån att hålla käfften. vilket gör att de gillar mig mindre. men de skiter jag i. jag ska vara ärlig och säga hur jag ser hela grejen med min lille bror och som du kanske aldrig har märkt märke till. 

jag älskar min lillebror och jag känner honom och ser hur han mår. alla mår inte topp, det gör inte du heller. min lillebror är fruktansvärt stark när det gäller detta. han visar aldrig att han tar åt sig offentligt på det sättet. han säger det han tycker och han pratar lite mer än alla andra men är VÄRLDENS finaste person. han skulle aldrig göra någon illa utan anledning. men när personer kommer och försöker rätta till min lillebror BARA för att han inte är som dig eller inte LYDER. han får väl vara vem han vill. han väljer om han vill vara olydig. du ska inte lägga dig i vad han gör. gör han så, acceptera det! och lägg dig inte i vad han och en annan snackar om. kommer tillbaka med det här med att ungdommar spelar duktig inför vuxna. En "vän"(om man kan kalla det vän?) till min lillebror, (jag säger inga namn, du vet vem du är(jag säger vad jag tycker)) la sig exempel i vad min lillebror och en vuxen snackade om. han skrek och sa att han gjorde fel och inte alls hade gjort som han skulle göra, och då kommer resten av ungdomshögen och trycker ner min lillebror och säger samma sak, att han gjorde inte vad han skulle göra, alltså, han lydde inte. Grejjen i det hela är att DE ANDRA gjorde lika mycket fel som min lillebror, men tror du att de vuxna tror det? nej tydligen inte, för de ska alltid tracka ner min lillebror först. och detta gjorde  mig så frustrerad och började käffta emot och sa vad jag tyckte, talade om för 'han' och alla andra att hålla käfft, att han inte skulle  lägga sig för de han gjorde, ÄR FEL. hur tänker man, nu är det inte till 'han' jag säger till, utan till alla- vad är du för en kompis som för det första är två personer, trycker ner din vän ena stunden och andra stunden älska personen,? jag kopplar inte. SPELA INTE DUM. jag ser sånt här så ofta. och jag hatar sånt. 
SÅ låt min lillebror vara. och jag hoppas du förstår och tänker till lite. nu menar inte jag heller att jag är FELFRI för det är jag inte, jag gör massor med fel. men jag undviker detta. så sjukt! och jag säger inte heller att jag hatar varenda person jag tycker inte gör rätt. jag hatar deras sätt och hur de tänker. jag hatar inte DIG, utan ditt sätt. förstår ni. jag älskar alla personer men inte era sätt, och hur ni kanske tänker. 
nu har jag fått ut en LITEN del vad jag har i mitt huvud. och om du har läst såhär långt är du bra alltså. hoppas du förstår mig. 
HEJ! 
ps: jag är inte sur, bara arg och trött på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar