Etiketter

måndag 28 maj 2012

Home?

Hah, roligt. Jag har två hem. Eller jag säger hem till två ställen. Det kanske inte är så konstigt. För de finns ju dom som har skilda föräldrar och bor på två ställen. Men jag har inte skilda föräldrar och har två hem ändå. Eller jag kallar hem till två ställen. Jag säger att jag bor i Uppsala och det gör jag ju. Men jag säger hem till där mamma å pappa bor också. Alltså Bomhult. Å där är jag vissa helger och lov. Ska jag vara ärlig så vet jag inte vart jag bor. Om man ska välja ett av dom blir det hemma hos päronen. I Bomhult. I Ödeshög.
Det är inte bara platsen jag trivs i utan alla människor också. Det är bara så. Jag slappnar av här nere i Ödeshög.
De är då jag hinner tänka. De är då jag fattar att jag lever. Att jag har ett hjärta. De då jag förstår hur dåligt jag mår. De är då jag mjuknar upp å ser vad jag behöver. När jag är bland dom jag älskar å älskar mig, trivs jag. Nu säger jag inte att det inte är så i uppsala. Jag har vänner som jag älskar i uppsala
Och familj. Och där jag bor är asfint. Men jag vet inte. Jag trivs inte i själva uppsala. De känns som bara för alla andra trivs i uppsala gör jag också det. Tyvärr. Jag trivs på landet. Jag trivs att vara bland mina päron. Jag trivs inte i uppsala. Men jag bor i uppsala. Å kommer förmodligen göra det i två år till så jag måste nog kalla det mitt hem.
För det är ju där jag bor. Visst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar