Etiketter

lördag 28 maj 2011

inget r omöjligt

vi har inget vatten hemma. det gör allt mycket svårare. jag klarar mig men det har bara gått en dag utan atten och det är redan ohygieniskt hemma. ingen toalett- kissa ute eller gåå till dasset(vidrigt dass...) disken är osköld i diskhoon- det gör att blir lite vidrigare. sen så kan man ju inte ducsha, visserligen duscha jag igår men man vill ju tvätta sig i ansiktet och så. så här sitter jag - inte borstat tänderna och inte tvättat bort sminket från igår.. hmm?
men här sitter jag och redan o klagar att det är ohyieniskt, medan i fattiga länder nkse inte ha vatten på flera dagar och som samtidigt kan svälta ihjäl. jag tänker inte klaga mer. detta är en liten prövning för mig och ävn alla i huset. som pappa sa förut."hela huset är snett!" när han försökte stänga källardörren. hah!

nu ska jag försöka städa mitt rum.
hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar