Etiketter

tisdag 24 maj 2011

snart

jag hade det jobbigt när min syster flyttade. det kankse inte syntes men jag kände mig trygg när jag var med henne och jag hade det kul med henne. hon har alltid vart den syskonen som vart mig närmast. det där med att flytta, tog tag i mig. visste ju att det bara var ett år, men det var ju just nu vi hade det som bäst. jag grät, nästan löjligt. 
~
nu har det gått ett år. jag har vant mig. så mycket att det varit lite dåligt egentligen. trodde jag kunde klara mej själv. det har gått värkligen upp till ner. flög tills ja föll-lyfte mig och flög igen... nu ser jag,  inte många veckor kvar till jag slutar. och inte långt kvar till jag börja skolan i uppsala. det är nu jag ser att jag värkligen saknar min syster så enormt. när jag tänker på henne, allt vi gjort, allt jag sagt till henne. börjar jag tjuta. orkar inte mer hålla allt inne. jag har tyckt det varit så jobbigt när jag sagt att jag längtar tills vi flyttar ihop och du säger något annat, något annat som jag absolut inte vill höra. jag får lixom inte någon kärlek tillbaka när du väl kom hem och träffa mej. men jag vet ju att du älskar mig. och jag vet ju att du varit sån. men vadå, hoppas du vet att jag inte haft det lätt. det är inte lätt att  vara ifrån en person som man värkligen älskar och den ända man litade på och var trygg i när man bara var i hennes rum. 

nu kommer du hem snart. och jag vill att allt ska vara som förut. det kommer det inte. du kommer inte släppa allt som har hänt. men jag säger värkligen förlåt. även om du inte vet vad för, säger jag bara. jag har varit en så otacksam, trög syster. 

älskar dej<3



1 kommentar:

  1. du vet att jag försöker att bete mig "normalt" när jag kommer hem, men det är inte alltid lätt när jag stör mig på de saker du gör.. jag vet att jag inte ska störa mig på folk, men eftersom du är min syster så blir det på ett annat sätt. men jag försöker, men de funkar inte alltid.
    och jag kanske inte ger dig de svaren du vill höra, men ärligt talat... så ja jag vill bo med dig, såklart du är ju min lilla syster, men om vi ska klara och bo ensamma i en lägenhet så måste vi förlåta varandra, så vi inte tar upp saker igen. Judith du kan inte säga att jag inte kommer förlåt för det gör jag, FÖRLÅT för jadu, att jag inte är världens bästa syster? att jag med har brister.
    och jag älskar dej Judith, det gör jag verkligen, <---- checka in ordet verkligen de stavas inte med Ä ;)
    men vissa saker måste man få låta smälta in.
    Jag saknar dig med, jag vill ha samma relation med dig som vi hade när vi var små.. visst vi behöver ej leka ;) men du är ju min lillasyster...
    och du är absolut inte TRÖG, skärp dig!!!!
    jag kommer hem nästa vecka.

    SvaraRadera