Etiketter

fredag 6 juli 2012

"Nej Judith, du Suger!"

bland de värsta som finns är att ha myggbett på tårna. håller ni inte med? varför ska myggan utsätta små tårna. myggbettet blir ju lika stort som sin tå och svullnar upp som potatisar. och självklart går det inte att sluta klia. gash, vilket problem jag har. myggbett på tårna medan andra svälter ihjäl. snacka om brist på ingenting. alltså... att snacka om.

jag har miljontals drömmar. men det känns som jag är fast när jag fortfarande går i skolan. just nu hjälper inte skolan mig ett dugg att uppfylla mina drömmar. men skolan är ju alltid en fördel men jag kommer alltid leva för att skolan bara var en fördel. jag tycker det är sjukt att utan gymnasium kan man inte bli något. jag tycker det är helt fel. man kan bli de man vill bli utan gymnasium. men gymnasium är en fördel. och sen kanske det är smart att ta gymnasium eftersom här i Sverige går man gratis, typ.

jag vill resa ut. jag vill bort från Sverige, inte för att det är dåligt här utan uppleva något annat än Svensson. jag vill resa jorden runt, jag vill se andras kultur, hur de fungerar, jag vill upptäcka det man inte kan upptäcka i Sverige. jag vill simma bland stora fiskar. jag vill gå strandpromenad med solnedgång och det enda man ser är sand. jag vill möta människor som lever för något. jag vill uppleva gamla slott, kloster, kungariken. jag vill se historia. jag vill träffa andra människor från hela världen. jag vill gå igenom gamla marknader och köpa onödiga grejer. jag vill fotografera allt jag ser, när jag vill, hur jag vill. jag vill visa andra vad jag har sett genom fotografi. jag vill förmedla ut budskap genom bilder. varje resa jag tar ska vara något meninngsfullt i, jag vill lära mig något för varje resa jag tar. lära sig av sina misstag. min dröm är att resa ut och fotografera. fotografera på allt och visa andra. detta är min dröm och jag bara ÄLSKAR när jag tänker på detta.

varje gång jag tänker på detta blir jag arg på mig själv för att jag bara sitter här och drömmer och inte gör något åt det. skolan får mig stoppa allt och mig själv.  jag har inte tillräckligt bra självförtroende. allt ja gör är inte bra, jag vågar inte, jag kan inte erkänna att jag är bra. det är något i mig som får mig att stoppa och säga, "nej judith, du suger!" negativa kommentarer surrar i mitt huvud och säger det varje dag att jag inte är tillräckligt bra. jag vet att jag är bra men inte tillräckligt. jag vill få bort det, för tänk. om jag inte hade allt de där som förstör mig, vart skulle jag har varit då?, inte här jag är just idag. jag skulle ha vågat., jag skulle kunnat tackat ja, jag skulle vågat ta mer steg, Vågat. jag skulle har varit halvvägs från att uppfylla mina drömmar.
nu är jag här. och jag suger.

oj, tro nu inte att jag har världens sämsta självförtroende för det har jag inte för jag tycker jag ser bra ut och jag är nöjd med mig själv. jag vet att jag är bra. jag vet att jag är älskad och jag bryr mig inte om vad alla andra säger om mig. jag är väldigt stark. jag klarar av väldigt mycket. men den är inte tillräckligt bra för att kunna våga ta steget.

alltid skönt att skriva av sig.







1 kommentar:

  1. JAAAAA Jag kommer till bomhult snart bakabakabaka<3 :D:D
    Och varför stämmer ALLTID såna biler? Asså det är läskigt haha kan sitta i timmar och läsa såna bilder :P

    Poooss

    SvaraRadera