Etiketter

söndag 22 juli 2012

berörde mig totalt!

det har varit en bra lördag. åkte iväg med mamma och pappa å käka och hade helt enkelt kvalitetstid med dom. eftersom jag å pappa inte hade träffat mamma på 9 dagar så gjorde vi något åt det. käka mat! kanonbra. vi åkte till gränna, bland de mysigaste stället i sverige. enligt mig.

efter det så släppte mamma och pappa av mig i kyrkan så jag var med på ungdomsmötet. jag kom precis då själva mötet börja. en kompis berättade ett vittnesbörd för oss och det var hur bra som helst. det är svårt att få mig att bli berörd, men just hennes ord och det hon hade fått upplevt, berörde mitt hjärta så sjukt. jag fick tårar! det hon berättade var exakt jag behövde höra. hon blev fri från något som är omöjligt för oss människor men genom gud är ingenting omöjligt. och det kvittar vem du är, vem du har varit, vem du kommer att bli, eller vad som har hänt under ditt liv, så älskar gud dig oavsett. han älskar just DIG, som du är just idag. inte som du kommer vara imorgon, eller som du har varit. han älskar dig oavsett vad. och oavsett vad så är allt möjligt genom gud. hjälper han dig, han vill hjälpa dig med allt. dessa bibelord berörde mig. jag är inte alls bra att berätta saker och ting, men jag hoppas ni förstod lite vad jag skrev. en sak som är säker, jag vet att gud  älskar mig för den jag är och jag är så tacksam för allt han gjort för mig. jag gör misstag, jag går emot, jag lyssnar inte alltid, jag kan helt enkelt inte bry mig. men jag är tacksam att han fortfarande står vid min sida och hjälper mig i alla situationer. han är med mig när jag är glad, ledsen. jag är inte felfri men gud älskar mig för det. och jag är tacksam för det.

lukasevangeliet 1:37
ty ingenting är omöjligt för gud


psaltaren 103:3 
han förlåter alla mina synder och botar alla mina sjukdomar.


jakobsbrevet 4:8
närma er Gud , och han skall närma sig er. gör era händer rena, ni syndare, och rena era hjärtan, ni tvehågsna.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar