Etiketter

söndag 30 september 2012

ödeshög

morsmors.  har inte kunnat sova alls bra inatt, världens halsont hade jag och hostade för fullt. alla i huset sa att jag snarkade. förlåt för det. nu är det bara jag och lillbrorsan hemma. De andra är någon annanstans... vi har varit ute med hundarna och nu sitter vi här och är osociala eller asociala som det heter nu för tiden. fint ord.
nej snart blir det att fixa ett maffig frukost. kaffe med äggmackor och turkisk yoghurt med kanel på. en rätt god frukost. (ni som ville veta va ja skulle äta..)  idag blir det att ta det lugnt, inatt åker jag hem till Uppsala igen. så skönt.
jag älskar att åka hem till päronen, här på landet. men en helg räcker. sen längtar jag bara hem till Uppsala igen. allt är SÅ mycket efter i Ödeshög. tro mig, dom som bor här än vid min ålder kommer lätt fastna i Ödeshög. usch det lär bli inavel i Ödeshög(om de nu inte redan är det).. vem vill fastna där..? så jag är så grymt glad att jag bor i Uppsala.  orkar inte beskriva hur bra det är det jämfört med Ödeshög. men de fattar ni väl. nej nu ska jag inte sitta och hata Ödeshög, det är lite mysigt. fast nej....
ni som inte vet vad ödeshög är så ska jag förklara vad det är. de är vad ni tänker på. öde. det är ett samhälle och även en egen kommun på över 5000 invånare. ligger i Östergötland, nära Mjölby, om ni inte vet vart de är för "stad" så Linköping kanske? ja skitsamma, Ödeshög det ligger vid Vättern, mellan Linköping å Jönköping. de har inga gymnasium bara skolor upp till årkurs nio. epatrackorer och trimmade mopeder är samhället känd för och tror dom är kungar över hela sverige... dom tror när allt är "inne"så har det precis gått "ut". jag växte upp där och insåg inte förenn nu, när jag inte bor där, att det är en enda stor bubbla. så det var ödeshög! dock så bygger dom BugerKing just nu, se hur de slutar.
ödeshög har även lite turistställen som rökstenen , omberg, tåkern och alvastrakloster. vilket gör att ödeshög blir "lite känt" men den som bott där halva sitt liv är de där fullkomligt ointressant...

tjooo

här är torget. där alla träffs. ser ni hur trist de ser ut...


här är en lite finare bild på toget. "bynn"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar