Etiketter

fredag 2 september 2011

"stort" ansvar?

Jag har ätit så otroligt mycket denna vecka så att det inte alls är bra... ätit så mycket att tänderna börjar isa när jag äter, hemskt för jag kan inte sluta Äta. att äta något gott är som att nästan vara i himmelriket. men aldrig kul när man ser att pengarna bara springer iväg.. Men man blir Lycklig när man hitta 15 kronor i sin väska. så nu har jag 31 kronor, jag tänker köpa, sorligt nog, det vi behöver.. som tex mjölk! men jag tänker inte missa ostbågarna!

det är kul att bo ensam med syster och sköta sig själv men en stor skillnad när man vet att föräldrarna inte köper mat åt en längre, diskar åt en, damsugar vardagsrummet åt en, tvättar kläder åt en, plockar iordning små saker åt en Och när dom inte säger åt en att inte göra och göra. det dom gjorde gör eller måste jag göra! det är ett "stort" ansvar att bo utan föräldrar, känner att jag börjar bli vuxen eller hamna i vuxenlivet. Men något jag inte har lärt mig än är att spara på sina pengar.  jag älskar att bo med syster, ta hand om allt själv, de är det jag vill göra men naturligtvis lite hjälp av syster och mor och far sponsrar mig med lite pengar varje månad.
men jag älskar att bo ensam med min syster, så jag tänker inte klaga!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar