Etiketter

fredag 9 december 2011

9 December

Gud räcker för hela livet

Bibelvers:
Ända till er ålderdom är jag Denne, och till dess ni blir grå skall jag bära er. Så har jag hittills gjort, och även i fortsättningen skall jag stödja er, jag skall bära och rädda er. Med vem vill ni likna och jämföra mig, med vem vill ni jämställa mig, så att jag skulle likna honom?
Jes 46:4-5

Det är underbart att uppleva Gud i ungdomstiden. Ju tidigare en människa lär känna Jesus, desto bättre är det. Det finns inget syfte med att ha en tid i världen för att kunna ha ett starkare vittnesbörd. Det starkaste vittnesbördet är att jag aldrig har varit borta från Herren. De år, inte minst i tonåren, som jag tillbringat i världen, kan ge skador och problem som jag sedan får brottas med hela livet. Och man önskar att man aldrig hade gjort det man gjorde.

Gud är en Gud för alla åldrar. Inte bara för entusiastiska tonåringar utan för alla generationer. Och hela tiden är han densamme. Hans trofasthet, hans styrka, hans vishet och hans kärlek mattas inte av med åren. Tvärtom, ju mer och ju längre man vandrar med honom desto mer upplever man hans omsorg och kraft. När man sedan blir äldre och de mänskliga krafterna avtar kompenserar han detta med sin närvaro. Han är inte en arbetsgivare som pensionerar sina arbetare, glömmer dem och snabbt letar efter andra som är i sin mest produktiva ålder. Nej, han vårdar sig om sina barn och sina tjänare hela livet. Han bär dem på sina axlar hela livet. Han säger: ”Även i fortsättningen skall jag stödja er, jag skall bära er och rädda er.” Alltså behöver vi inte vara rädda för att han skall förkasta eller överge oss. Det gör han aldrig.
- Ulf Ekman

Bön
Tack Fader för att du är en Gud som räcker hela livet, i alla skeden, genom alla omständigheter. Tack för att du fortsätter att bära och rädda mig. I Jesu namn. Amen.

sluta tidigt idg, åkte hem med syrran plus jouline och josef och gjorde pannkakor, eller chotta gjorde det.
åkte in till ungdomsmöte kl 17:30, väldigt brA möte! hem tidigt och sova gott inatt. en bra dag. godnatt!


jag T ä n k e r köpa en sådan liten gullig minigris när jag blir stor! otroligt söt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar