Etiketter

lördag 19 februari 2011

lördag igen

hej, idag är det lördag som det flesta vet. jag har och ska tillbringa helgen med frida. kankse är mycket tjat om frida men det är otroligt härligt att umgås med henne, vi har aldrig tråkiga stunder eller pinsamma sekunder. men nu ska hon träna med sin häst och jag hängde inte med dit till ridhuset för dels att jag tror frida fokuserar mer det hon gör när inte är i närheten. och att det är svinkallt att kolla på i ett svinkallt ridhus. men det är kul att kolla på frida när hon rider. man ser att hon älskar att göra det hon gör. en sak som jag vet att hon vet mer än mig om. jag har lärt mig mycket, tex att hästar har små mag säckar och ska ungefär få 4-5 gånnger om dagen men lite åt gången, och det är ännu viktigare att göra så med stora hästar. och att os:hästar får inte har längre hästsvans till hästens knä. men en sak är saken klar jag är fortfarande livrädd för hästarslen! måste övervinna den rädslan, det är bara löjligt, för att vara jag. men i alla fall nu sitter jag och skriver blogg, jag är vell lite morgontrött,  inte vet jag varför, borde vara pigg. igår hade jag kul med kompisar, inget att skriva om direkt, härja och hade kul :) och idag är det alpha! det är jätte kul och nu ska frida med också! efter alphan så drar hon hem till mig och sover hos mig. alltid lika mysigt, sen så går vi till söndagsmötet på söndag, sen så ska vell frida hem. en helg med frida, en toppen helg. men sen så är det ju sju dagars lov också, och dom har vi inte riktigt planerat ännu, men vlir vell att vara med frida och SJÄLVKLART med min älskade syster charlotta. älskar henne <3
nu ska jag sluta, niu får ha det bra alla som läser detta. puss hej:)
erbjuder en gammal bild på mig :)

2 kommentarer: