Etiketter

tisdag 8 november 2011

Totalt lrad i sin vardag, gäst inlägg av sisela!

Jag och judith skulle gå till konsum för att köpa munkar. när vi kom fram till konditorihyllan fanns det inga munkar vi ville ha. vi bestämde oss för att gå till ica som ligger lite mer än 1/2 km bort. vi var så sugna på munkar och vi tänkte att det var värt promenaden. när vi kom till ica så såg jag att det inte fanns några bilar på parkeringen.
-är det sängt? sa jag förvånat.
vi tittade på skylten och det stod att det stängde 20. snacka om att inte ha koll. vi gick tillbaka till konsum för att köpa något annat när det väl var öppet och tänkte inte mer på det.

väl inne i konsum bestämde vi oss för att köpa en chipspåse, dipp oh gräddfil, men gräddfilen var 1 kr för dyr för att vi skulle ha råd. vi lämnar tillbaka gräddfilen och dippen och går till drickorna. vi ser en skylt där det står 'två pepsi för 20kr'.

väl vi kassan betalade Judith för chipsen,21kr. eftersom vi var osäkra på hur mkt pengar hon hade på kortet så blev hon extra glad när transaktionen godkändes. och sa även till kassörskan"hah, nu är jag totalt pank!.." med en liten ironi i röstan och få ett hopp om att kassörskan skulle ge henne ett svar. de ända judith får är en tom blick som skickas vidare till mig.

som även var min tur. medan hon blippade in drickorna sträckte jag fram tjugolappen med säkerhet för att spara tid.
- 24 kr blir det.
- va? det stod ju 2 för 20kr!
- men det är plus pant.
Judith blev smått förvånad och räddade mig ur siuationen.
- ta bort en dricka.
- haha, jo det är ju smart. utbrast jag
Jag sträckte fram tjugan och fick tillbaka 3 kr. när jag sedan tog och skulle gå sa jag
- se till att panten inkluderad i priset nästa gång och gick där ifrån lite irriterat
- det är ju lurendräjeri(eller vad det heter). utbrast judith och väntade ännu en gång att få ett svar från kassörskan men gav henne i inget svar och judith gick där ifrån!

hahah så klocrent!
tänk att man blir så lurad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar